Blogger Layouts

SeDetiK


Get your own Digital Clock

Sunday, 14 October 2012

Rahsia Solat Lima Waktu





Ali bin Abi Talib r.a. berkata,
"Sewaktu Rasullullah saw duduk bersama para sahabat Muhajirin dan Ansar, maka dengan tiba-tiba datanglah satu rombongan orang-orang Yahudi lalu berkata, 'Ya Muhammad, kami hendak bertanya kepada kamu kalimat-kalimat yang telah diberikan oleh Allah kepada Nabi Musa a.s. yang tidak diberikan kecuali kepada para Nabi utusan Allah atau malaikat muqarrab.
' Lalu Rasullullah saw bersabda, 'Silakan bertanya.'
Berkata orang Yahudi, 'Sila terangkan kepada kami tentang 5 waktu yang diwajibkan oleh Allah ke atas umatmu.'
"Sabda Rasullullah saw, 'Sembahyang Zuhur jika tergelincir matahari, maka bertasbihlah segala sesuatu kepada Tuhannya.
Sembahyang Asar itu ialah saat ketika Nabi Adam a.s. memakan buah khuldi.
Sembahyang Maghrib itu adalah saat Allah menerima taubat Nabi Adam a.s. Maka setiap mukmin yang bersembahyang Maghrib dengan ikhlas dan kemudian dia berdoa meminta sesuatu pada Allah maka pasti Allah akan mengkabulkan permintaannya.
Sembahyang Isyak itu ialah sembahyang yang dikerjakan oleh para Rasul sebelumku.
Sembahyang Subuh adalah sebelum terbit matahari. Ini kerana apabila matahari terbit, terbitnya di antara dua tanduk syaitan dan di situ sujudnya setiap orang kafir.'
Setelah orang Yahudi mendengar penjelasan dari Rasullullah saw, lalu mereka berkata, 'Memang benar apa yang kamu katakan itu Muhammad.
Katakanlah kepada kami apakah pahala yang akan didapati oleh orang yang sembahyang.
' Rasullullah saw bersabda, 'Jagalah waktu-waktu sembahyang terutama sembahyang yang pertengahan.
Sembahyang Zuhur, pada saat itu nyalanya neraka Jahanam. Orang-orang mukmin yang mengerjakan sembahyang pada ketika itu akan diharamkan ke atasnya wap api neraka Jahanam pada hari Kiamat.'
Sabda Rasullullah saw lagi, 'Manakala sembahyang Asar, adalah saat di mana Nabi Adam a.s. memakan buah khuldi. Orang-orang mukmin yang mengerjakan sembahyang Asar akan diampunkan dosanya seperti bayi yang baru lahir.'
Selepas itu Rasullullah saw membaca ayat yang bermaksud, 'Jagalah waktu-waktu sembahyang terutama sekali sembahyang yang pertengahan.
Sembahyang Maghrib itu adalah saat di mana taubat Nabi Adam a.s. diterima. Seorang mukmin yang ikhlas mengerjakan sembahyang Maghrib kemudian meminta sesuatu daripada Allah, maka Allah akan perkenankan.'
Sabda Rasullullah saw, 'Sembahyang Isyak (atamah). Katakan kubur itu adalah sangat gelap dan begitu juga pada hari Kiamat, maka seorang mukmin yang berjalan dalam malam yang gelap untuk pergi menunaikan sembahyang Isyak berjamaah, Allah SWT haramkan dirinya daripada terkena nyala api neraka dan diberikan kepadanya cahaya untuk menyeberangi Titian Sirath.'
Sabda Rasullullah saw seterusnya, 'Sembahyang Subuh pula, seseorang mukmin yang mengerjakan sembahyang Subuh selama 40 hari secara berjamaah, diberikan kepadanya oleh Allah SWT dua kebebasan iaitu:
                     a) Dibebaskan daripada api neraka.
                     b) Dibebaskan dari nifaq.
"Setelah orang Yahudi mendengar penjelasan daripada Rasullullah saw, maka mereka berkata,
'Memang benarlah apa yang kamu katakan itu wahai Muhammad (saw).
Kini katakan pula kepada kami semua, kenapakah Allah SWT mewajibkan puasa 30 hari ke atas umatmu?'
Sabda Rasullullah saw, 'Ketika Nabi Adam memakan buah pohon khuldi yang dilarang, lalu makanan itu tersangkut dalam perut Nabi Adam a.s. selama 30 hari. Kemudian Allah SWT mewajibkan ke atas keturunan Adam a.s. berlapar selama 30 hari. Sementara diizin makan di waktu malam itu adalah sebagai kurnia Allah SWT kepada makhluk-Nya.'
Kata orang Yahudi lagi,'Wahai Muhammad, memang benarlah apa yang kamu katakan itu.
Kini terangkan kepada kami mengenai ganjaran pahala yang diperolehi daripada berpuasa itu.'
Sabda Rasullullah saw, 'Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT, dia akan diberikan oleh Allah SWT 7 perkara:
                    a) Akan dicairkan daging haram yang tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh daripada makanan yang haram).
                    b) Rahmat Allah sentiasa dekat dengannya.
                   c) Diberi oleh Allah sebaik-baik amal.
                   d) Dijauhkan daripada merasa lapar dan dahaga.
                    e) Diringankan baginya siksa kubur (siksa yang amat mengerikan).
                   f)   Diberikan cahaya oleh Allah SWT pada hari Kiamat untuk menyeberang Titian Sirath.
                   g) Allah SWT akan memberinya kemudian di syurga.'

Kata orang Yahudi, 'Benar apa yang kamu katakan itu Muhammad.
Katakan kepada kami kelebihanmu di antara semua para nabi.'
Sabda Rasullullah saw, 'Seorang nabi menggunakan doa mustajabnya untuk membinasakan umatnya, tetapi saya tetap menyimpankan doa saya (untuk saya gunakan memberi syafaat kepada umat saya di hari kiamat).'
Kata orang Yahudi, 'Benar apa yang kamu katakan itu Muhammad.
Kini kami mengakui dengan ucapan Asyhadu Alla illaha illallah, wa annaka Rasulullah (kami percaya bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan engkau utusan Allah).'

Peringatan !!!
"Dan sesungguhnya akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berilah berita gembira kepada orang-orang yang sabar." (Surah Al-Baqarah: ayat 155) "Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya." (Surah Al-Baqarah: ayat 286)



Friday, 5 October 2012

:: P.e.R.e.M.p.U.a.N ::



~ Kesian Perempuan...

diam — dia lemah .
lantang — nampak salah .
mesra — dia gatal .
pasif — dipijak-pijak .
kahwin — ’ bila beranak? ‘ .
tak kahwin — pasti digelak .
berhijab — dikata kolot. jahat. menunjuk-nunjuk .
tak tutup — lagilah heboh .

setia — dimadu laki .
curang — dicanang keji .
terlalu cinta — dimain-mainkan .
terlalu berjaga — dimarah-marahkan .
menangis — rimas selalu .
mata kering — dipanggil kepala batu .
buat betul — pelbagai benda dipersoal .
buat silap — sekampung berbual .

tp UNTUNG perempuan sebab setiap kali
dilemparkan kejian dan hinaan, SYURGA adalah
tempatnya.. cukup menjadi SOLEHAH kerana
ALLAH, dirinya sebaris dgn para bidadari dan
mungkin lebih atas lagi... ♥ insyaAllah

by: fb tanyalah ustazah

Monday, 24 September 2012

:: when dis eyes are very stubborn ::






Can't sleep, can't sleep.....................i wish i can.............! miss my childhood n teenager memories.....the time when i live wif my strong dad n mom, beloved brothers n sisters, also kazens...if i can turn back.....! today, a lot of worries need to be thinking n solve...........oh world......a loser.....



We took it all for granted

When childhood was alive
We hadn’t a worry in the world
When childhood was alive
We played all day with no worries



When childhood was alive

All of us so innocent and free
When childhood was alive
Nobody knew what lied ahead for us, 
Nobody disagreed
All we knew that we were kids
Born to play
Born to speak our minds



When childhood was alive

That time that you felt
Nothing would hold you back
That time that you felt you were free



When childhood was alive

But now ‘tis dead
For it passes too quickly
And now the time has come
To break all ties with childhood
To say goodbye to being a kid
And to say hello to more obstacles
Because childhood is dead
It is long gone
Now ‘tis the time
That you move on   
(Praveen Baid)







go sleep ..go sleep..go sleep..work hard n positive mind then, find the right path.......INsyaAllah...





by: a LoseR? no, when Allah wif us, Believe Him...there always have the solution....

Friday, 21 September 2012

:: yAyAn Da FigHteR ::

alhamdulillah syukur......(berbelas2 kali diucapkan) after got a msg from mommy elly yang rayyan makin pulih n da bleh balik umah........wlaupun still lagi dlam proses fisio tok dia kembali berjalan n everthing..but alhamdulillah ......yayan u r a real fighter..........

alhamadulillah doa, bacaan yassin yang papa, mommy, mama yuyu n kluarga d kampng x ptus2 utk rayyan...solat hajat d kmpng jgak x ptus for u rayyan........alhamdulillah..............

first time tgok rayyan kat IJN aritu dgn wyar berselirat.......luruh air mata mama yuyu kat bahu mommy.......ur mommy n papa also sngt tabah tok buat dis dcsion..da best decision for u...........

alhamdulillah after one month yayan back to normal............hopefully yayan x da lagi biru2, cpat penat mcm dulu.........Alhamdulillah ya Allah kau lindungi anak kecil ini........Alhamdulillah yayan slamat menjalani pembedahan jantngnya...........semoga yayan sentiasa dilindungi....aminn.............

p/s : bila bsar nnti yayan baca post mama yuyu ni eh..........n see how much kami menyayangi yayan........love u dear.........

1. hari pertama after surgery.........



2. a week after surgery.......

 3. yayan 2 hari yang lepas after sebulan surgery.......he smile again.......
yayan wif his billboard ........model IJN suda..........
dats all story about you yayan (mohammad rayyan iman) ........hehe..mama yuyu dah ngantukk...nnti mama yuyu citer lagi okeyy........x sbar tgu sbtu nie..nk jmpa kamu n dngar u kol me "ma yu" (hopefully) ..da siap beli ur favourite foods coudboury bar n chipsmore........=)

errmmm mengupload pic 1 tnpa kbnaran mommy........heeheeee...nnti sbtu ni aii mntak izin yeww..upload dlu..........nitezzzzz.........

Sunday, 2 September 2012

:: C.I.N.T.A ::






cinta bukan pada c0uple

cinta bukan pada "I LOVE Y0U"

cinta tidak terletak pada "I MISS Y0U"

Itu semuanya cinta nafsu

cinta suci itu akan terucap saat lafaz ijabqabul dilafazkan

ketika itulah tujuan cinta menjadi kerana Allah

satukanlah cinta kerana Allah

amin...



quote: fb...

Sunday, 26 August 2012

:: mAAf ZahiR BaTiN ::

selamat ari raya eidilfitri maaf zahir batin to all my family members, friends and to all people y mengenali mak nenek ini..........sori for all da mistake.........semoga kita diberkati dan dilindungi
Allah selalu.................


nota kaki: LOST OF SPIRIT...................! hurmmmmmmmm.........


hurmmmmm......

its easy to comfort, advice n support other peoples.........but not our self....b strong...

Sunday, 12 August 2012

:: OuR GrEAt LeAdEr ::





Syukur padamu Ya Allah...


 ~ utube

Saturday, 11 August 2012

:: a sTOrY ::

MAnusia cepat berubah..............hari ini esok mereka boleh berubah manjadi orang lain...mungkin ada yang memilih menjadi lebih baik dan ada yang memilih jalan sukar, memilih menjadi lebih teruk....Berubahlah ke arah y lebih baik coz kita kat dunia ni tak lama...bila-bila masa shja bakal dijemput ke dimensi yang kekal abadi kerana dunia ini hanylah sementara........pilihan di tangan kita, keputusan mengikut kata hati kita............semoga kita sentiasa dirahmati olehNya...dibkerkati olehNya..dan dilindungi Olehnya dari anasir2 yang bakal merosakkan iman kita......aminn....Ya Allah kau lindungilah aku dan rahmatilah aku dan keluargaku ya Allah....Teguhkan iman kami agar sentiasa berpegang padaMu Ya Allah.............


.....................................so sleepy continue..............heeeeeeeeee

Sunday, 1 July 2012

:: MaLam ini........::


Yakin Kepadanya dan jangan ragu Kasih Sayang Allah kepada Kita......moga kebahagiaan n kejayaan milik kita...........





n kita tak keseorangan ..Allah will always with us.........




Monday, 25 June 2012

:: B SMART N TERBUKA OK! ::

abaikan POLITIK sesaat........... lihat guna hati ambik da MAIN POINT...aku bukan hijau..aku bukan biru..aku bukan merah ..aku bukan kuning..aku bukan hitam...........aku melihat dengan hati...........



what i'm interested is "keharmonian" not the politik....and as a kelantanese i feel responsible to show the real situation in my beloved state..KELANTAN........=)

again...see da main point n abaikan POLITIK...........

kredit to : Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan

Tuesday, 15 May 2012

::RiNdU ..::

i miss my friends a lot...especially sutera.MIss u so much suterakian




Nana, Ej, Sarah, Aj, MImiey, Afni, Sah, Reny, PUt, Dilah, Shasya, kak syaza, kak yana N Fiezzza

yang mampu diberi hanya secebis doa utk kalian..........................

Bismillahirrahmanirrahim..

Ya Allah..
Panjangkanlah umur sahabatkau, kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,
terangi hatinya dengan nur pancaran iman............

Ya Allah...
tetapkanlah hatinya, perluaskanlah rezekinya,
dekatkanlah hatinya kepada kebaikan, jauhkanlah hatinya pada kejahatan,
tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama, dunia dan akhirat.

Ya Muhaimin...
Jika dia jatuh hati, izinkahlah dia menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMU agar tidak terjatuh dia dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana...
Jagalah hatinya agar tidak berpaling daripada melabuhkan hatinya pada hatiMu,
Ya Rabbul Izzati, Jika dia rindu, rindukahlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu..

Ya Muhaimin..
Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia ke JalanMU..

Ya Allah yang Tercinta,
Jika kau halalkan aku merindui sahabatku,
janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada cinta hakiki,
rindu abadi dan kasih sejati hanya untukMu

Ya Allah..
Kurniakanlah sahabatku kesenangan, ketenangan, kebahagiaan dan kecemerlangan hidup di dunia dan akhirat kelak....

Ya Rabbul Izzati..
bahagiakanlah hatinya sebagaimana engkau bahagiakan hati hambaMu yang lain..............Amin..










Wednesday, 9 May 2012

:: SyoKnyE if..::

bila tertekan.......

bila terlebih berfikir........

bila dah tak tau nk pikir ape lagi.........

bila dah tak tau nk buat "konklusion"....

bila otak dah tak mampu berfungsi....

bila lam kepala hanya ad 1 word "streSSSSSSSSSS"

BESTNya N SyoKnyaaa kalauu


buat menda nieh.....



terjunnn pastu jeritttt kuat2 sampai ilang sore...perghhh...bestnyaaaa msti terbang abis perkataan "S.T.R.E.S.S." tu...hehehhe



naik menda alah ni pun bestt gakk.........jerit sampai kuar anak tekak..........................



umah antuuuu...........hehehehe...klo terkejot mesti bleh menjerit puas2 kannn.............PERASAN! benda jatuh dr meja siang2 aripun bleh terkejut ada hati nk msuk umah antu...nnti kuar2 keras kejung....kekekkekeke..

inilah malshnya...nak buat semua kat atas tapi tak mampu memandangkan saya adlah seorang y amat PENAKUT......hoohohohoho........wakakkakaa...so, stress bertambah2 n makin bertambah2 membuatkan mukaku sudah menjai IJAOOOOO.....


next week i ada peluang nk "mendeletekan" my stress nehh.........tengok bola FINAL FA between KELATE vs SIME DARBY............Nak guna peluang sebaik mungkin...hope2 menang la yewww...

gud luck warriorsssss..............=p


tapi, hopefully x kena "lepa" colek kepok lah if eden dok terjerit2 tue....hehehhehehehhehehe....

stressssssssssssssss.....................................


sources pic : encik google n https://www.facebook.com/pages/J-Photography/204276899593159 <J photography>

content : namasaya yuyu....hihihi

Friday, 4 May 2012

::Kelantan's kampung spirit::

Malaysian Super League

Kelantan vs LionsXII

Sultan Mohammad IV Stadium, 8.45pm

KOTA BHARU - Kelantan may be the defending Malaysian Super League (MSL) champions with a horde of fanatical fans behind them, and their players' faces splashed on advertising boards all over the state. 

But there is little glitz and more kampung spirit surrounding the side with an FA Cup final date on May 19 and still in the hunt for the 2012 MSL title. 

In what is probably his biggest assignment since his appointment as Kelantan coach in March, and perhaps the title decider of the MSL season, Bojan Hodak deferred to his players and the spirit of the red horde. 

"Coaches can make a difference by reading the game and making good changes, but almost always, it's the players who decide it. And our fans are our 12th player," said the Croat, who will face former Jurong FC team-mate and current LionsXII head coach V Sundramoorthy. 

"The best thing about Kelantan is the fans: Even if you go out into the rice fields in the kampungs, or drive down the roads, you will see kids in a Kelantan jersey. There are not too many teams in the world that have support like this." 

Located within the facilities of the state's agricultural research and development institute, Kelantan's training pitch - lined by coconut trees on one side, a simple shed providing shelter for officials on the other - epitomised the kampung spirit. 

Fans watching their team - some kids decked in Kelantan's red kit - had their faces plastered to the fence surrounding the venue. 

Hodak's Kelantan are second to the table-topping LionsXII, five points behind but with three games in hand, and the 40-year-old vowed to close that gap, even if it means throwing friendship out the window for 90 minutes. 

"Sundram and I are very close friends. I call him every now and then, we even met in Kuala Lumpur before I took the Kelantan job. But when the match starts, I don't care if it's my brother or son on the other bench, I want to win," he said. 

Although Kelantan will be without the services of the suspended trio of Lebanese international Mohammed Ghaddar, Daudsu Jamaluddin and Zairol Fitri, and the injured duo of Azizi Matt Rose and Abdul Aziz Ismail, Hodak insisted it won't make a difference.

"There are no secrets, nothing new that we can come up with. We (Kelantan and the LionsXII) know each other, but we have the advantage in our home crowd - they are fanatical," he said.

The Red Warriors are unbeaten at their Sultan Mohammad IV Stadium fortress this season. But under Sundram's watch, the LionsXII have added the art of the smash-and-grab to their arsenal, ending previously unblemished home records of Negeri Sembilan, Perak, Sabah and Sarawak, and the former Singapore star believes Kelantan are under pressure to preserve that record.

However, Hodak said: "There is always pressure in football and if you can't deal with it then football isn't for you. 

"I am confident and like we do in every game, home or away, we will go for three points."






SOURCES : http://www.todayonline.com/Sports/EDC120504-0000067/Kelantans-kampung-spirit
                 By Shamir Osman

Sunday, 29 April 2012

:: ReAd::

Assalamualaikum...... Warahmatullahi Wabarakatuh

... ini adalah surat wasiat dari penjaga makam

Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad

... Maeine (Saudi Arabia).

pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di

makam Rasulullah SAW.

selepas membaca lalu

hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi

didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada

hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal

dunia di zaman ini tiada seorang pun yang

matinya dalam keadaan beriman.

(a)isteri tidak mendengar kata suami. (b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.

(c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat

kebajikan.

Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu

menyedarkan kepada orang Islam ini supaya

membuat kebajikan, kerana hari

penghabisan(......Qiamat) akan tiba di mana

bintang akan terbit dari langit, sesudah itu

matahari akan turun di atas kepala.

PESANAN HAMBA INI

(a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita

Muhammad SAW.

(b) bertaubatlah - dengan segera sementara

Pintu Taubat masih terbuka.

(c) Bersembahyangla.. (d) berzakat - jangan ditinggalkan.

(e) Menunaikan Fardhu haji - bila

berkemampuan.

(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu

bapa.

Tuesday, 24 April 2012

:: Bad Day ::

Pil Chi ki TEck Aun + ubat batuk Woods + soluber + active 5 + Dequadin...-------> agak2 ??????


hahadoyaiiiii....................(T___________T)

Friday, 20 April 2012

::Pergi Itu Pasti::


Takziah utk famly Paksuli for pmergian ibunya................

Takziah yu, mokni n sume2.....B strong...........

Al-fatihah buat mok minah @ Tok........semoga ditempatkan di kalangan orng2 yang beriman

walupun x rapat sngat tp terasa juga pemergian arwah

pernah mluangkan masa, main2 di umah arwah time kecik2 dulu

pernah tido rmai2 di umah arwah masa kecik2 dulu

pernah tolong SU mandikan n sikatkan rambut arwah dulu2..........

Al-fatihah...........semoga arwah Tok tenang disana...........amin...............


................................. Mati itu Pasti.......................................


p/s : oh my dear blog!! asal blog pun dah jadi cam fb ni dop tukar timeline tueh...tak reti lah dashboard baru niehh...mane reading listt!!!!!!!!!!!!!11 hishhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......................suke2 dia je tkar frmat baru.....hummmm

Friday, 13 April 2012

::mASadepanku PiLiHanKU ::

"Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa."


"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."


"Setiap manusia adalah arkitek kehidupannya sendiri. Dia membinanya seperti mana yang dikehendakinya namun selepas dia membina apa yang dikehendakinya, kadang kala dia mendapati bahawa dia tidak menyukai apa yang telah dibinanya dan mencari seseorang atau sesuatu untuk dipersalahkan daripada mencuba untuk menukar dirinya sendiri."


if da things memang utk kita...........it will b milik kita........bersyukur..but if sesuatu tu bukan milik kita, redha dengan hati yang terbuka...mungkin ada sesuatu y lbih baik....berusaha like our life tiada penghujung.............


fighting!!!  =)




Tuesday, 10 April 2012

:: Siapa Wanita Cantik?? ::

Siapa Wanita Cantik?




Wanita cantik ialah:


Melukis kekuatan melalui masalah
Tersenyum saat tertekan
Tertawa saat hati sedang menangis
Tabah di saat terhina
Mempersona kerana memaafkan
Mengasihi tanpa balasan
Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi…

Ya Allah… Walaupun aku tidak cantik dimata manusia, cukuplah sekadar cantik dihadapan-
MU


1)MELUKIS KEKUATAN MELALUI MASALAH.
seorang perempuan itu akan terserlah kekuatannya apabila kita melihat bagaimana dia 
menghadapi masalah yang datang padanya.sama ada dia lemah mahupun semakin tabah 
dengan dugaan yang datang padanya.insyaAllah bagi yang kuat dia berjaya memanfaatkan
ujian Allah padanya untuk meningkatkan kekuatan dirinya.

2)TERSENYUM SAAT TERTEKAN
percaya atau tidak.kalau benar-benar seorang wanita itu mampu melalui masalah yang
dihadapi nya kita orang sekeliling dia tidak mampu meneka apakah perasaan dia yang 
sebenar. kenapa?kerana terlalu dalam untuk kita memahami perasaan dia yang selalu 
tersenyum tidak kira sama ada dia ada masalah ataupun sebaliknya.alangkah indahnya kalau
aku turut sedemikian rupa.


3)TERTAWA SAAT HATI SEDANG MENANGIS
bukan saja-saja dia tertawa saat hatinya terluka dan menangis.dia bersikap sedemikian
kerana dia mahu menjadi seorang yang tabah dan tidak mahu menyusahkan orang 
sekelilingnya.tambahan pula dia yakin akan pertolongan YANG ESA akan datang 
kepadanya.dan dia tetap tertawa menutup segala gundah dan kelukaan yang ada kerana 
keyakinannya terhadap bantuan Allah tidak pernah surut.


4)TABAH DI SAAT TERHINA
setiap yang baik itu sentiasa diuji olehNYA dan salah satu daripadanya ialah penghinaan dari
manusia.tapi bagi seorang wanita yang cantik pekertinya semua itu bukan lah halangan 
untuk dia meneruskan hidupnya malah dia akan berusaha untuk menjadi lebih tabah untuk
meghadapi hari yang mendatang.ketabahan yang ada dalam diri dia menjadi perisai
untuknya menangkis segala hinaan daripada manusia lain yang tidak pernah mengenal erti
ketakutan akan azab YANG ESA.


5)MEMPERSONAKAN KERANA MEMAAFKAN
bukan mudah untuk kita memaafkan kesalahan orang lain terhadap diri kita.lebih-lebih lagi 
apabila melibatkan kesalahan yang melukakan hati hingga hancur musnah sesebuah
kehidupan itu.namun bagi seorang wanita yang cantik itu,kemaafan itu sentiasa diberikan
kepada yang pernah melukakan malah menyakitkan hatinya.kerana baginya mereka-meraka
inilah yang memberi peluang padanya untuk menjadi lebih tabah.subhanallah.


6)MENGASIHI TANPA BALASAN
kasihnya terhadap suami dan keluarganya memang datang dari hatinya yang ikhlas bukanlah
kerana mengharapkan sebarang pembalasan.kerana bagi wanita yang cantik seperti ini 
kasihnya untuk meraka ini bukannya kasih yang dibuat-buat tetapi kasih yang tulus.malah
meraka inilah yang membuatkan dia kuat menahan segala tomahan dan ujian dari YANG
ESA.dan kasih seorang wanita yang cantik ini amat sukar untuk kita cari dimana-mana 
melainkan kasih seorang isteri dan ibu yang solehah.


7)BERTAMBAH KUAT DALAM DOA DAN PENGHARAPAN ILLAHI
dia hanya berharap kepada YANG ESA.dan dia juga tidak pernah mengenal erti lelah 
dalam terus berdoa tidak kira siang dan malam untuk kehidupan orang yang dia 
sayang.wanita yang cantik tidak mementingkan diri sendiri kerana mereka lebih 
mementingkan kepentingan orang yang mereka sayang.suami dan keluarga mereka tidak
pernah terlepas dari setiapdoa-doa yang dipohon kepada YANG ESA.

AMIN...............


BY:  FAcebook page :  https://www.facebook.com/Allah.Muhammad.Islam.my?sk=photos