Blogger Layouts

SeDetiK


Get your own Digital Clock

Saturday 8 October 2011

:: KIsah Dia.........bibir tersenyum tapi hati menangis::

lamanya da x menconteng kat sini...my belobed lappy da selamat menjadi arkib negara (hukhukhuk...sedeyyy coz suma picture2 kenangan dari zman diploma smpai la hari raya aritu da tak ada....hukkhukhukhuk)

arini minah nak citer satu story pasal seorang gadis nie......she is so happy lucky gurlz..dia membesar dan dibesarkan untuk hidup berdikari..ya, dia berjaya hidup berdikari susah senang hanya dia seorang jew yang rasa dan hadapi..kadang2 bila terbeban n x mampu menampung dia menumpang bahu sahabat baiknya tuk ringankan beban.....thanx miss" D" <her bestfriend>....

ya, hati dia sngat kuat n tabah since her life bnyak diduga sejak dari umor 10 tahun lagi...pengalamn hidup dulu bnyak membantu nya dalam memahami satu perkataan "tabah".  Orang luar memandangnya sebagai seorng yang berjaya and ada yang memandangnya sebagai loser..ya, dia berjaya menghabiskan "degreenya" dengan kelas pertama....tapii....bagi dirinya...tiada tafsiran yang tepat boleh di tafsirkan..selagi dia mampu myara dirinya..dan membantu menyara keluarga dia andaikan yang dirinya seorang yang berjaya tanpa menghiraukan "bisikan-bisikan halus" yang selalu buat hatinya goyah dengan keputusan yang diambil.

Tapii.....bisikan dan soalan2 yang diberi kadang2 sukar dijawab ...dan jawapannya ada disini.........kalau boleh dia mahu menjerit kat semua orang yang bertanya (walaupun bersyukur dan berterima kasih di atas keprihatinan mereka) supya stop asking soklan yang boleh buat saya duduk termenung.......dia berbisik kalaulah aku boleh beri jawapan kat mereka yang ::

"ya saya ada degree wif first clazz tapi saya tak kisah dengan keja saya sekarang..saya gembira dengan keja saya sekarang...saya ada lebih kurang 1000 adik2 yang akan bertanya khabar saya setiap ari n buat lawak dengan saya <walupun ada y kadang2 menyesakkan mata jew>"

"saya tak kisah pun kena angakat barang berat2 sampai tangan saya jadi kasar mcam buruh binaan..saya tak malu pun kena angakt kotak bnyak2...saya gembira melayan customer saya yang ramai tue ...sebab apa yang saya buat ni halal...sebab apa yang saya buat ni la yang menmpung perbelanjaan saya time saya belajar dulu sampai saya berjaya..."

" hina sangat ke ape yang saya buat tu?? takkk kan?? halal kan?? tau takk...ada yang ada phd tapi jadi tokeyyy besar nasi lemakk...peladang y berjaya.....so, jgn la pandang rendah kat ape yang saya buat nie....walaupun saya mcam ni skarang tapi saya mampu beri hasil titik peluh saya tok my mom, my adik2 n simpanan saya <nak beli keta nieh...hehehe> "
 
"tipulah kalo saya x penah dapat offer keja...bnyak syarikat2 swasta yang panggil intrview tapi x pegi..kenapa?? entahh la x ada jawapan....mngkin x suka kott position y dioffer tue...hihihi ...ishhh mengada. haha...next time kalo ada intbiu pegi kot saje tok ambik pnglaman kena intebiu.....kakakaka...."

hahahahahahahahahahaha.........itulah jawapn yang mahu diberi bila soklan2 ditanya tapi dalam hati jeww..

kat luar bila org tanya " keja ni je skarang??"

yesss.......a'a so far...hehehhe <sambil tersenyum lebar>...tak da rezki lagi la...hehehe..


tapi tau takkkkk.........hidup dia sangatt lah gembira + happy gile skang nie...coz dikelilingi rmai kawan2 yang agak gile2....haha


  • crew-crew  ---> crew2 dia sngatlah gila2 smpaii kdang-kadang pecah peruttt gelakkkk hehehe
  • pakcik makcik n akak n budak2  y keja kat cafe makan tue -----> hahahhaa...syokkk makan pree, pling mahal pun 2 inggit jew wlupun lauk penuh pinggan...tu lah untungnya kwan ngan tokeyyy kedai makan...pakcik elwin, uma cacat, bonang, tkang msak accdent acccent, kak min, tkang masak tak puasa, haha
  • kak miza butik -------> boleh cuci mata tgokk selndang cntik2 smabil main2 ngan anak kak miza rayyan yang comel n keleteh...<ley lpas rindu kat anak2 d tadika dlu>
  • suplier-suplier --------> suplier-supplier sume gileww-gileww smpai ketawa terbahak2....uncle sani, uncle uniqo, boy mamee, berry, uncle kappaly, amoiii biskut, ahhh ramaiii lagi laa...
  • pak gad pak gad yang coollllllllll................ke ke ke...nak msuk senang jew tnjuk muke jalannn...haha
  • makcik-makcik cleaner n mcam2 prngai .........hehe
  • budak - budakk la my customerr yang beribu macam perangai...............huuuuuuu......

seee how busy , beutiful, crazy of her life.......she enjoy her life........

ermmm, orang hanya  respect orang tu bila dia keja pegi kul 8 blik kul 5 petang jew?? ada meja sendiri , kerusi sendir jeww??....dia sering terpkir..keja y dia buat skang ni hina sngat kew??

........dalam hatinya beliau berbisik lagi..one day akan ada rezeki untuknya.....


TAPI sebenarnya dia tak kisah pun dngan semua semua tue...sebab dia sangat lah berpuas hati dngan apa yang ada sekarang niew...sekurang-kurangnya dia x lah dok kat umah goyang kaki n mngharapkan parents jew or dlm kata lain mgnggur...so, dia bersyukur sekurang-kurangnya dia mempunyai kerja.........=)


sekian.....kisah DIA.....

No comments:

Post a Comment